torsdag 28 juni 2012

Huset är äldre än vi trott

Johan kom in i sovrummet vid kl 10:00 och sa att om jag skulle sova längre så fick jag ta på mig hörselskydd. Sedan drog han igång tigersågen och började riva golvet i rummet bredvid. Jag sov vidare till kl 11:30 vilket jag inte gjort sedan jag var femton. Jag har i huvudsak arbetat som husa idag och försett snickarna med mat, men innan slutet av dagen tog även jag upp hammaren. Vi hittade en massa dagstidningar och lite annat roligt från år 1936 i golvet, så huset är äldre än vi trott. Vi lade tillbaka en av tidningarna och Aftonbladet från idag.

Nu återstår att lägga det sista på golvet och att sätta upp lister. Idag har jag arbetat så hårt vilket jag hoppas resulterar i en massa fisketid från frun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar