onsdag 10 april 2013

Magsjuka och en natt kvar

Klockan 04:30 ringde väckarklockan som besatt och tillslut insåg jag att det var dags att stiga upp för att åka och arbeta hos Sophie. Med Soilwork högt i lurarna dundrade jag över isen med hundarna för näst sista gången för dessa 101 nätter. När jag började närma mig vårt hus kände jag hur min mage startade en makalös aktivitet. Efter att jag spenderat en halvtimme på muggen och ett ökat illamående beslutade jag tillsammans med Sophie att jag inte skulle jobba idag. Det vore lite onödigt att smitta henne nu när hon ska ut på resande fot.

Nu har jag fått i mig några koppar kaffe men jag saknar fortfarande tillit till min mage. Solen skiner, himlen är klarblå så snart tror jag att jag packar släden med renskinn, metstickan och DASSPAPPER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar